Oikeus- ja yhteiskuntatieteellinen yhdistys OYY järjestää keskiviikkona 27.9. keskustelutilaisuuden paperittomien oikeuksista Suomessa.

Paperittomat Suomessa: keskustelu heidän oikeuksistaan ja asemastaan

Ke 27.9.2023 klo 14.15-15.45

Tilaisuuden alkupuheenvuorojen tallenteet (linkki)

Tilaisuuden tarkoituksena on etsiä inhimillisiä ja kestäviä ratkaisuja paperittomien siirtolaisten tilanteeseen Suomessa.

Keskustelutilaisuus on kaikille avoin.

Tilaisuudessa keskustellaan mm. seuraavista kysymyksistä:

• Mistä paperittomuus johtuu? Miten ihmisestä tulee paperiton siirtolainen? Mikä on siirtolaisuuden rikollistamisen ja turvallistamisen yhteys paperittomuuteen?
  • Mitä oikeuksia paperittomille kuuluu kansainvälisen, kansallisen ja alueellisen oikeuden perusteella? Miten ne toteutuvat käytännössä?
  • Miten uuden hallituksen ehdotukset vaikuttavat paperittomuuteen ja paperittomien asemaan Suomessa?

Keskustelemassa:

• Ilmo Keskimäki, tutkimusprofessori, THL/ Tampereen yliopisto
  • Mervi Leppäkorpi, tutkijatohtori, Turun yliopisto
  • Nea Peltoniemi, tutkija, ON, Turun yliopisto
  • Elina Pirjatanniemi, professori, Åbo Akademi
  • Zhyar Yassin, kokemusasiantuntija, varastotyöntekijä

Lämpimästi tervetuloa!

3 thoughts on “OYY:n syksyn keskustelutilaisuus 27.9. Paperittomat Suomessa: keskustelu heidän oikeuksistaan ja asemastaan

1. OYY:n syksyn keskustelutilaisuus 27.9. Paperittomat Suomessa: keskustelu heidän oikeuksistaan ja asemastaan. Onko tästä tapahtumasta minkäänlaista tallennetta tms?

• Tilaisuuden alkupuheenvuorot tulevat OYY:n nettisivuille lähiviikkoina, tiedotamme ainakin somessa kun video on katsottavissa.

• Hei, tallenne tapahtuman aloituspuheenvuoroista on nyt saatavilla ja lisätty postaukseen.

Jätä kommentti