Liity

OYY:n toiminta muodostaa osan oikeuden ja yhteiskunnan suhteista käytävää keskustelua — erityisesti tutkimuksen ja tieteen näkökulmasta. OYY:n jäsenenä Sinulla on tilaisuus vaikuttaa itse tämän keskustelun kulkuun ja yhdistyksen toimintaan.

Jäsenenä saat myös Oikeus-lehden kotiisi kannettuna edulliseen jäsenhintaan. Lisäksi saat käyttöoikeuden Oikeus-lehden Edilex-palveluun, josta löytyvät sekä tuoreimmat lehdet että vanhat numerot vuodesta 2000 alkaen.

Haluan liittyä jäseneksi ja tilaan samalla Oikeus-lehden

Voit liittyä myös lähettämällä sähköpostia yhdistyksen jäsenvastaavalle (jasenasiat[ät]oyy-ry.fi).

>>> Rekisteriseloste

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Mitä hyötyä minulle on jäsenyydestä?
Jäsenenä

• saat Oikeus-lehden edulliseen jäsenhintaan
  • saat käyttöoikeuden Oikeus-lehden Edilex-versioon, josta löytyvät lehden numerot vuodesta 2000 alkaen
  • pysyt ajan tasalla yhdistyksen tapahtumista — sähköpostilistan kautta saat tuoreimmat tiedot toiminnasta
  • tapaat muita oikeudellisista ja yhteiskunnallisista ilmiöistä kiinnostuneita henkilöitä
  • tuet yhdistyksen toimintaa.

Voiko jäseneksi liittyä kuka tahansa? Onko yhdistys vain tutkijoille?

OYY:n jäseneksi voivat hakea kaikki yhdistyksestä ja sen toiminnasta kiinnostuneet. Yhdistyksen jäseniä työskentelee useissa erilaisissa tehtävissä sekä julkishallinnossa että yksityisellä sektorilla, ja mukana on myös eri alojen opiskelijoita.

Olen opiskelija. Voinko saada jäsenmaksusta alennusta?

Opiskelijana saat Oikeus-lehden edulliseen 27 euron hintaan (normaali jäsenmaksu 42 euroa). Ilman Oikeus-lehden tilausta vuotuinen jäsenmaksu on 16 euroa.

Olen jatko-opiskelija. Saanko jäsenmaksusta opiskelija-alennuksen?

Yhdistyksen kokouksen päätöksen mukaan alennus koskee päätoimisia opiskelijoita. Jos jatko-opiskelusi on päätoimista, voit maksaa alennetun jäsenmaksun.

Jos liityn jäseneksi loppuvuodesta, joudunko maksamaan uuden jäsenmaksun heti parin kuukauden kuluttua?

Yhdistyksen jäsenmaksu on kalenterivuosittainen, ja sen suuruudesta päätetään keväällä pidettävässä vuosikokouksessa. Jäsenmaksut laskutetaan tavallisesti kevään tai kesän aikana. Jos et halua maksaa loppuvuodesta täyttä jäsenmaksua, voit ilmoittaa liittyväsi seuraavan kalenterivuoden alusta, jolloin saat laskun vasta kesällä.

Jos eroan kesken vuoden, joudunko maksamaan koko vuoden jäsenmaksun?

Yhdistyksen jäsenmaksu on kalenterivuosittainen. Jäsenmaksu laskutetaan koko vuoden osalta, vaikka eroaisit kesken kalenterivuoden.