Oikeus-lehti

OYY julkaisee yhdessä Oikeuspoliittinen yhdistys Demla ry:n kanssa Oikeus-lehteä, jonka OYY:n jäsenet saavat kotiinsa edullisesti jäsenlehtenä. Oikeus-lehti on vertaisarvioitu tieteellinen julkaisu, jolle on myönnetty oikeus käyttää Tieteellisten seurain valtuuskunnan myöntämää vertaisarviointitunnusta. Tieteellisten lehtien laadunarviointia tukevassa luokitusjärjestelmässä Julkaisufoorumissa Oikeus on arvioitu tasolle 2 (johtava taso), joka on korkein mahdollinen suomen- tai ruotsinkieliselle julkaisulle annettava tasoluokitus.

VA_tunnus_tekstein_pieni

Tieteellisen painotuksensa lisäksi lehti seuraa aikaansa ja tarttuu ajankohtaisiin aiheisiin. Artikkelien, katsausten ja kirja-arvioiden lisäksi lehdessä on Oikeudellista elämää -palsta, jossa arvioidaan kriittisesti ja nasevasti oikeudellisen maailman tapahtumia ja lieveilmiöitä. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Lehden irtonumeroita voi ostaa joistakin kirjakaupoista.

Tilaa Oikeus-lehti liittymällä OYY:n jäseneksi

Käsikirjoituksesta artikkeliksi

Oikeus-lehteen voi tarjota julkaistavaksi oikeudellisia ilmiöitä käsitteleviä artikkeleita, katsauksia, keskustelupuheenvuoroja ja kirja-arvioita.

Lehden kirjoittajaohjeet, yhteystiedot ja tiedot vertaisarviointiprosessista löytyvät Demlan sivuilta osoitteesta http://demla.fi/oikeuslehti/.

Oikeus Edilexissä

Edilex sisältää Oikeus-lehden numerosta 3/2000 alkaen. Uudet lehdet ilmestyvät Edilexissä samaan aikaan lehden paperiversion kanssa. Käyttöoikeuden uusimpiin numeroihin saa erillisellä tilauksella, joka on OYY:n ja Demlan henkilöjäsenille maksuton. 18 kuukautta vanhemmat lehdet ovat kaikkien Edilex Peruspalvelun, Edilex Ympäristön ja Edilex Taloushallinnon tilaajien käytettävissä.